Hearts of Iron 4 na Gameplay World Premiere


Na początek roku 2015 zaplanowana jest premiera nowej odsłony Hearts of Iron, produkowanej przez szwedzką firmę Paradox Interactive, znanej przede wszystkim z takich tytułów jak Europa Universalis i Crusader Kings. Hearts of Iron 4 będzie, jak jej poprzedniczki, grą strategiczną osadzoną w latach 1936-1948. Podczas ostatniego Gameplay World Premiere twórcy gry zademonstrowali swoje nowe dzieło.

Screen z gry Hearts of Iron 4, http://www.gry-online.pl/S055.asp?ID=287262

Screen z gry Hearts of Iron 4, http://www.gry-online.pl/S055.asp?ID=287262

Gracze HoI mogą dowolnie kierować wybranym krajem, jego polityką w okresie międzywojennym oraz w czasie II wojny światowej. Twórcy gry zapewniali od początku projektu, iż poprawiona zostanie sztuczna inteligencja, jak i wierność realiom historycznym. Szczególnie to ostatnie powinno zwrócić uwagę historyków, jako że poprzednie edycje gry nieco wybiórczo traktowały tragiczne wydarzenia Holocaustu, po prostu go pomijając. W nowej odsłonie gracz będzie miał możliwość poznać autentyczne postaci premierów, ministrów, prezydentów, generałów, skrupulatnie odwzorowane jednostki wojskowe i technologie poszczególnych państw. Podobnie jak w Hearts of Iron 2 i Darkest Hour, również i w HoI 4 ograniczone ma zostać mikrozarządzanie na rzecz możliwości kontrolowania ogólnej strategii wojennej1.

Teoretycznie świat otwarty był zaimplementowany wraz z silnikiem Clausewitz, czyli funkcjonował już w Europie Universalis 4 i w Victorii II, acz twórcy zapowiadają, że i w HoI 4 zostanie taki świat otwarty wprowadzony z równie udanym rezultatem. Jest to zabieg ryzykowny, gdyż w odróżnieniu od gier uprzednio wymienionych, okres czasu, jaki odtwarzać ma HoI 4 jest znacznie krótszy. Nie jest zatem pewne, czy w tak ograniczonym czasie gry rzeczywiście może dojść do dramatycznych zmian w stosunku do prawdziwych wydarzeń historycznych. Z drugiej strony amatorzy stricte realistycznej rozgrywki mogą odczuwać niedosyt, gdyby gra zezwoliła na wydarzenia kompletnie ahistoryczne.

Projektanci gry podczas konferencji prasowej Gameplay World Premiere wyrazili nadzieję, że gra będzie również bardziej przystępna dla nowych graczy niż poprzednie części. Na nagraniu z konferencji widzimy prezentację gry, czyli poprawionego wizerunku map, jak i tradycyjnych elementów gry, opcji, drzewek technologii, jednostek, itp. Zwraca uwagę większa swoboda w kustomizacji tworzonych statków, pojazdów i jednostek, co w poprzednich odsłonach było osiągalne w tak rozszerzonym stopniu tylko dzięki modom do gier. Przede wszystkim w HoI 4 pojawia się mechanizm celów wojennych, których poprzednio nie było w żadnej z edycji gry.

Zainteresowani mogą obejrzeć całe nagranie i posłuchać wypowiedzi przedstawicieli Paradox Interactive na temat nowej gry.

 

Źródła: Hearts of Iron 4 - Gameplay World PremiereHearts of Iron IVHearts of Iron IV [PC]

  1. http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=23251 []

Te artykuły również mogą Cię zainteresować:
Znajdujące się w portalu artykuły nie zawsze prezentują opinie zgodne ze stanowiskiem całej redakcji. Zachęcamy do dyskusji nad treścią przeczytanych artykułów, by to zrobić wystarczy podać swój nick i wysłać komentarz. O naszych artykułach możesz także porozmawiać na naszym forum. Możesz także napisać własny artykuł i wysłać go na adres naszej redakcji.

Zostaw własny komentarz