Wystartuj w naszej grze i wygraj: „Pieśń Lodu i Ognia” („Gra o Tron”) wszystkie 8 części!


Chcesz wykazać się przebiegłością Varysa, mądrością Gandalfa, sprytem Harrego Pottera i zręcznością Legolasa? Weź udział w naszym konkursie z okazji pierwszego w portalu tygodnia fantasy. Główną nagrodą jest zestaw wszystkich 8 części Pieśni Lodu i Ognia (Gra o Tron).

graotron

Zestaw wszystkich 8 częśći Pieśń Lodu i Ognia (Gra o Tron) są do wygrania w naszym konkursie!

By genialna powieść stała się dumą Waszej biblioteczki wystarczy odpowiedzieć na przygotowane przez nas pytania i pokonać innych graczy.

W dniach 27 marca - 29 marca 2015 r. będziecie mieli okazję przekonać się, jak wiele wiecie na temat fantasy i historii. Oprócz samej wiedzy, pod uwagę będzie brany również czas udzielenia odpowiedzi. Każdego dnia trwania konkursu pomiędzy godz. 16:00 a 20:00 na portalu będą publikowane trzy pytania.

Oprócz zestawu Pieśń Lodu i Ognia w konkursie do wygrania będą również:

  • książka z autografem naszej redakcyjnej koleżanki Alicji Bartnickiej Postać czarodzieja w literaturze fantasy (1 egzemplarz);
  • nowość Wydawnictwa Bellona Rok 1356 Bernarda Cornwella (3 egzemplarze);
  • Stalowe szczury Michała Gołkowskiego wydane przez Fabrykę Słów (3 egzemplarze).

Tutaj publikowane będą pytania, a tutaj możesz zobaczyć wszystkie aktualnie trwające konkursy, które organizujemy. Regulamin konkursu znajduje się u dołu artykułu.

O nagrodach:

Zestaw: Pieśń Lodu i Ognia (Gra o Tron) wszystkie 8 części!

Gra o tron

Gra o Tron Martin

W Zachodnich Krainach o ośmiu tysiącach lat zapisanej historii widmo wojen i katastrofy nieustannie wisi nad ludźmi. Zbliża się zima, lodowate wichry wieją z północy, gdzie schroniły się wyparte przez ludzi pradawne rasy i starzy bogowie.

Zbuntowani władcy na szczęście pokonali szalonego Smoczego Króla, Aerysa Targaryena, zasiadającego na Żelaznym Tronie Zachodnich Krain, lecz obalony władca pozostawił po sobie potomstwo, równie szalone jak on sam...

Tron objął Robert - najznamienitszy z buntowników. Minęły już lata pokoju i oto możnowładcy zaczynają grę o tron.

Starcie królów

Starcie królów Martin

Żelazny Tron jednoczył Zachodnie Królestwa aż do śmierci króla Roberta. Wdowa jednak zdradziła królewskie ideały, bracia wszczęli wojnę, a Sansa została narzeczoną mordercy ojca, który teraz okrzyknął sie królem.

Zresztą w każdym z królestw, od Smoczej Wyspy po Koniec Burzy, dawni wasale Żelaznego Tronu ogłaszają się królami.

Pewnego dnia z Cytadeli przylatuje biały kruk, przynosząc zapowiedź końca lata, jakie pamiętali żyjący ludzie. Najgroźniejszym wrogiem dla wszystkich bez wyjątku może okazać się nadciągająca zima...

Wspaniała epopeja George’a R.R. Martina jest opowieścią pełną intryg, zdrad i politycznych rozgrywek o niezwykłej sile oddziaływania.

Nawałnica mieczy t. 1: Stal i śnieg

Nawałnica Mieczy t 1 Martin

Siedem królestw rozdarła krwawa wojna, a zima zbliża się niczym rozwścieczona bestia. Ludzie z Nocnej Straży przygotowują się na spotkanie z wielkim chłodem i żywymi trupami, które mu towarzyszą. Do inwazji na północ, której świeżo wykutą koronę nosi Robb Stark, szykuje się jednak horda głodnych, dzikich ludzi władających magią nawiedzanego pustkowia. Siostry Robba zaginęły, nie żyją albo w każdej chwili mogą zginąć na rozkaz króla Joffreya z rodu Lannisterów. A za morzem ostatnia z Targaryenów wychowuje smoki, które wykluły się na pogrzebowym stosie jej męża, gotowa pomścić śmierć ojca, ostatniego ze smoczych królów zasiadających na Żelaznym Tronie.

Nawałnica mieczy t. 2: Krew i złoto

Nawałnicia Mieczy t 2 Martin

Druga część trzeciego tomu cyklu Pieśń Lodu i Ognia, który zdobył podziw czytelników i krytyki na całym świecie. Locus uznał tom pierwsz, „Grę o tron”, za najlepszą powieść fantasy 1997 roku. Tom drugi, „Starcie królów”, dowiódł słuszności decyzji.

Uczta dla wron t. 1: Cienie śmierci

Ucztwa dla Wron t 1 Martin

Po śmierci króla potwora, Joffreya, Cersei przejęła władzę w Królewskiej Przystani. Śmierć Robba Starka złamała kręgosłup buntowi północy, a rodzeństwo Młodego Wilka rozproszyło się po całym królestwie jak nasiona rzucone na jałową ziemią. Jednakże, jak po każdym wielkim konflikcie, wkrótce zaczynają się zbierać niedobitki, banici, renegaci i padlinożercy, którzy ogryzają kości poległych i łupią tych, którzy wkrótce również rozstaną się z życiem. W Siedmiu Królestwach ludzkie wrony zgromadziły się na bankiet z popiołów... To czas, gdy mądrzy i ambitni, podstępni i silni, zdobędą umiejętności, siłę i magiczne talenty potrzebne, by przeżyć straszliwy okres, jaki ich oczekuje. Czas, w którym szlachetnie urodzeni i prości ludzie, żołnierze i czarodzieje, skrytobójcy i mędrcy muszą połączyć siły, ponieważ na uczcie dla wron jest wielu gości, ale tylko nieliczni ujdą z niej z życiem...

Uczta dla wron t. 2: Sieć spisków

Ucztwa dla Wron t 2 Martin

Wojna pięciu królów zbliża się powoli do końca, a Lannisterowie i ich sojusznicy uważają się za zwycięzców. Jednakże nie wszystko w kraju idzie dobrze. Rozdarte wojną królestwo staje na progu pokoju tylko po to, by wkroczyć na ścieżkę wiodącą ku jeszcze straszliwszym zniszczeniom.

Po śmierci króla potwora, Joffreya, władzę w Królewskiej Przystani przejęła Cersei. Śmierć Robba Starka złamała kręgosłup buntowi północy, a rodzeństwo Młodego Wilka rozproszyło się po całym królestwie.

Jest jeszcze kilka inych osób mogących rościć sobie pretensje do Żelaznego Tronu, ale są one zbyt słabe lub przebywają za daleko, by mogły stanowić realne zagrożenie. Jak po każdym wielkim konflikcie, wkrótce zaczynają się też zbierać niedobitki, banici, renegaci i padlinożercy, którzy ogryzają kości poległych i łupią tych, którzy wkrótce również rozstaną się z życiem.

W Siedmiu Królestwach ludzkie wrony zgromadziły się na bankiet z popiołów...

Taniec ze smokami cz. 1

Tanie ze Smokami cz 1 Martin

Po wielkiej bitwie przyszłość Siedmiu Królestw wciąż wydaje się niepewna...

Na wschodzie Daenerys Targaryen, ostatnia z rodu Targaryenów, włada przy pomocy swych trzech smoków miastem zbudowanym na pyle i śmierci. Daenerys ma jednak tysiące wrogów i wielu z nich postanowiło ją odnaleźć...

Tyrion Lannister, uciekłszy z Westeros, gdy wyznaczono nagrodę za jego głowę, również zmierza do Daenerys. Jego nowi towarzysze podróży nie są jednak obdartą bandą wyrzutków, jaką mogliby się wydawać, a jeden z nich może na zawsze pozbawić Daenerys praw do westeroskiego tronu...

Północy broni gigantyczny Mur z lodu i kamienia. Tam właśnie przed Jonem Snow, dziewięćset dziewięćdziesiątym ósmym lordem dowódcą Nocnej Straży, stanie najpoważniejsze jak dotąd wyzwanie. Ma bowiem potężnych wrogów nie tylko w samej Straży, lecz również poza nią, pośród lodowych istot mieszkających za Murem...

W czasie narastających niepokojów fale przeznaczenia nieuchronnie prowadzą bohaterów do największego ze wszystkich tańców...

Taniec ze smokami cz. 2

Tanie ze Smokami cz 2 Martin

Po wielkiej bitwie przyszłość Siedmiu Królestw wciąż wydaje się niepewna...

Na wschodzie Daenerys Targaryen, ostatnia z rodu Targaryenów, włada przy pomocy swych trzech smoków miastem zbudowanym na pyle i śmierci. Daenerys ma jednak tysiące wrogów i wielu z nich postanowiło ją odnaleźć...

Tyrion Lannister, uciekłszy z Westeros, gdy wyznaczono nagrodę za jego głowę, również zmierza do Daenerys. Jego nowi towarzysze podróży nie są jednak obdartą bandą wyrzutków, jaką mogliby się wydawać, a jeden z nich może na zawsze pozbawić Daenerys praw do westeroskiego tronu...

Północy broni gigantyczny Mur z lodu i kamienia. Tam właśnie przed Jonem Snow, dziewięćset dziewięćdziesiątym ósmym lordem dowódcą Nocnej Straży, stanie najpoważniejsze jak dotąd wyzwanie. Ma bowiem potężnych wrogów nie tylko w samej Straży, lecz również poza nią, pośród lodowych istot mieszkających za Murem...

W czasie narastających niepokojów fale przeznaczenia nieuchronnie prowadzą bohaterów do największego ze wszystkich tańców...

George R.R. Martin (ur. w 1948 r. w New Jersey) jest jednym z najbardziej cenionych pisarzy fantastyki. Dzięki swej wielotomowej sadze pozyskał miliony oddanych fanów i odrodził tradycję epickiej fantasy w stylu tolkienowskim.

Wydawcą serii w Polsce jest Zysk i S-ka

Wydawcą serii w Polsce jest Zysk i S-ka

Postać czarodzieja w literaturze fantasy

postac-czarodzieja-w-literaturze-fantasy

Autorka podjęła temat fundamentalny dla badań literackiej konwencji fantasy, bowiem w centrum swej uwagi umieściła postać czarodzieja, która stanowi niezbywalny element każdego utworu reprezentującego wspomnianą odmianę piśmiennictwa. Co więcej, postanowiła zrealizować swe zamierzenie niezwykle ambitnie, gdyż uczyniła obiektem dociekań dzieła pisarzy, którzy zdobyli już w swych krajach status klasyków gatunku, a przy tym stworzyli własne oryginalne odmiany konwencji. Jak łatwo zauważyć, nie jest to sytuacja komfortowa dla literaturoznawcy, który chciałby powiedzieć o przedmiocie badania coś nowego i niebanalnego. [...]

Praca, dotychczas niemająca w polskim piśmiennictwie literaturoznawczym precedensu, dowodzi zatem dokładnej, a nawet drobiazgowej znajomości materiału badawczego, systematyczności podejścia do omawianej problematyki, konsekwencji w konstruowaniu i stosowaniu metodologii analityczno-interpretacyjnej – jednolitej dla całej literatury podmiotowej – a także nieprzeciętnie szerokiej orientacji w kontekstach historycznych, literackich i antropologicznych, co ostatecznie gwarantuje wysoką wartość poznawczą wniosków końcowych.

Rok 1356

Rok-1356_Bernard-Cornwell

Thomas Hookton, znany czytelnikom bestsellerowej Trylogii świętego Graala, poszukuje legendarnego miecza obdarzonego niezwykłą mocą. Rok 1356 to wciągająca powieść historyczna, której kulminacyjnym punktem jest słynna bitwa pod Poitiers.

Trwa wojna stuletnia. Thomas Hookton, noszący przydomek Le Batard, przewodzi grupie łuczników pustoszącej wschodnie tereny Gaskonii. Tymczasem książę Walii, Edward, przygotowuje armię do kolejnego zbrojnego starcia z Francuzami. Każe Thomasowi odnaleźć zaginiony miecz świętego Piotra - broń, która zapewnia zwycięstwo każdemu, kto ją posiada. Według pogłosek miecz ten znajduje się w okolicach Poitiers. Liczni wrogowie - zarówno Francuzi, jak i Anglicy - knują intrygi przeciwko Thomasowi i wielu chciałoby dotrzeć do skarbu przed nim. Wszyscy zostaną wciągnięci w wielką bitwę, do której dojdzie 19 września 1356 roku...

Stalowe szczury. Tom 1. Błoto

Wiosna 1922. Samobójcze natarcie na pozycje przeciwnika po raz kolejny prowadzi kapral Reinhardt i jego kompania karna – kundle wojny, dezerterzy, podpalacze i najgorsze szumowiny.

Straceńcy gotowi na wszystko.

Regulamin Konkursu:

1. Organizatorem Konkursu jest portal historia.org.pl (zwany dalej „Organizatorem”).

2. Uczestnikami Konkursu mogą być wyłącznie pełnoletnie osoby fizyczne, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, mające miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Osoby niepełnoletnie mogą brać udział w konkursach wyłącznie za zgodą swoich rodziców lub opiekunów prawnych.

3. Wyrażenie zgody na uczestnictwo w konkursie następuje poprzez podanie swojego maila w formularzu odpowiedzi na pytania.

4. Jedna osoba może uczestniczyć w konkursie za pośrednictwem wyłącznie jednego maila. Punkty przypisywane są wyłącznie do danego maila. Zabronione jest dzielnie się i upublicznanie odpowiedzi. Osoby łamiące ten zapis regulaminu będą dyskwalifikowane.

5. Każdego dnia od 27 marca do 29 marca 2015 r. o różnych porach organizator na portalu historia.org.pl w dziale „Konkursy” będzie publikował od 1 do 3 pytań konkursowych. Pytania będą miały konstrukcję testu jednokrotnego wyboru lub formułę pytania otwartego. Możliwość odpowiedzi na dane pytanie będzie do końca dnia, w którym zostało opublikowane.

6. Odpowiedzi na pytania udziela się za pośrednictwem specjalnego formularza, gdzie należy wybrać właściwą odpowiedź z podanych wariantów lub wpisać ją w odpowiednią rubrykę. Raz wysłanej odpowiedzi nie można modyfikować. Liczy się pierwsza odpowiedź i czas, w jakim od zamieszczenia pytania została udzielona.

7. Pytania dotyczyć będą fantasy historycznego, w szczególności Władcy Pierścieni, Wiedźmina, Harrego PotteraPieśni Lodu i Ognia.

8. Osoba, która danego dnia najszybciej odpowie poprawnie na pytanie/a otrzymuje nagrodę dnia w postaci książki historycznej. W odpowiedzi na naszego maila zwycięzca powinien podać w ciągu 7 dni swoje dane tj. imię, nazwisko, adres i telefon. Brak podania danych oznacza rezygnację z przyjęcia nagrody.

9. Uczestniczy wyrażają zgodę na publikowanie wyników z podaniem ich imienia, nazwiska i miejscowości.

10. Za każdą poprawną odpowiedź uczestnik otrzymuje punkt do klasyfikacji generalnej.

11. Turniej wygrywa osoba, która na jego koniec zbierze najwięcej punktów. W razie remisu decydować będzie szybkość odpowiadania na pytania. Narody otrzymają także osoby, które zajmą miejsce od drugiego do czwartego.
1. 1 miejsce: Pieśń Lodu i Ognia (Gra o Tron) wszystkie 8 części!
2. 2 miejsce: Postać czarodzieja w literaturze fantasy, Rok 1356, Stalowe szczury
3. 3 miejsce: Rok 1356, Stalowe szczury
4. 4 miejsce: Rok 1356, Stalowe szczury

12. Odpowiedzi oceniane będą wg klucza przygotowanego przez Jury Konkursu (zwanego dalej „Jury”), wyznaczonego przez organizatora. Na czele jury stoi Sylwia Szyc – redaktor naczelną portalu. Autorką pytań jest redaktor Alicja Bartnicka.

13. Uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych wyłącznie w celach związanych z Konkursem. W tym otrzymywanie do zakończenia Konkursu informacji związanych z jego przebiegiem.

14. Wyrażenie zgody na uczestnictwo w Konkursie jest równoznaczne ze zgodą na dopisanie podanego adresu e-mail do naszego newslettera.

15. Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania lub zmiany. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Zmiany Regulaminu są wiążące od momentu ich zamieszczenia w Portalu. Organizator zaleca potencjalnym Uczestnikom sprawdzenia informacji o konkursach i regulaminu konkursowego.

16. W razie reklamacji związanych z Konkursem należy skontaktować się z jego Jury – wielkikonkurs@historia.org.pl – podając swój e-mail użyty w Konkursie. Jury rozpatrzy reklamację ciągu 72 godzin od otrzymania e-maila. Jeśli reklamacja dotyczyć będzie odwołania od klucza odpowiedzi to ew. zmiana klucza lub jego rozszerzenie będzie skutecznie wyłącznie wobec reklamujących. W przypadku innych osób obowiązywać będzie klucz wcześniej przygotowany przez Jury. W kwestii klucza odpowiedzi reklamacja powinna zostać przedstawiona do jury w ciągu 48 godzin od publikacji klucza odpowiedzi dla danego pytania. W przypadku innych decyzji Jury ten czas wynosi 72 godziny.

17. W kwestiach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie odpowiednio zapisy regulaminu konkursów organizowanych przez historia.org.pl – https://historia.org.pl/2010/09/17/regulamin-konkursow-organizowanych-przez-historia-org-pl/.


Nagrody są rozlosowywane wśród osób, które poprawnie wykonały zadania konkursowe. Odpowiedzi należy kierować na adres konkursy@historia.org.pl. W e-mailu należy podać poprawne odpowiedzi (do zwycięzcy nastąpi kontakt w celu ustalenia adresu do wysyłki), w jego tytule umieść nagłówek ze strony z konkursem (np. Do wygrania: „Piastowie”, S. Koper). Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w ciągu siedmiu od jego zakończenia. Przed wzięciem udziału w konkursie zapoznaj się z regulaminem. O nowych konkursach na bieżąco informujemy na naszym profilu na Facebooku. Wszystkie aktualne konkursy znajdziesz tutaj. Powodzenia!

3 komentarze

  1. Jark pisze:

    Ulalalala! Ale nagroda!!!

  2. Karolina pisze:

    Domyślam się, że w powyższym regulaminie wkradł się mały błąd: „Nagrody otrzymają także osoby, które zajmą miejsce od drugiego do dziesiątego” (pkt. 11). Nagrody przewidziano tylko dla 4 miejsc 🙂

    • Wojtek Duch pisze:

      Pani Karolino, nagrody mamy dla czterech osób, tak jak widnieje na rozpisce w regulaminie. Ten zapis, iż dostaną go gracze od 1 do 10 już poprawiliśmy. Przepraszam za tą nieścisłość.

Zostaw własny komentarz