Historia marki Lavazza


Lavazza jest jedną z najpopularniejszych marek kaw w Polsce. W dzisiejszym artykule postaramy się przybliżyć historię powstania tej marki kaw ziarnistych oraz mielonych.

Lavazza - historia powstania

Artykuł ten powstał przy współpracy sklepu z kawą CzasKawy.pl. Historia kawy Lavazza rozpoczęła się w 1895 roku kiedy to w Turynie we Włoszech młody mężczyzna Luigi Lavazza otworzył swój pierwszy sklep. Sklep z początku nie miał w sprzedaży kawy, ale zioła, produkty lecznicze i mydło. Z czasem asortyment powiększył się o kawę. Luigi ruszył w podróż do Brazylii i tam zainteresował się kawą.

Pierwsze kawy Lavazza

Oficjalnie firma Lavazza rozpoczęła swoją działalność i sklep przebranżowił się w 1927 roku. Wtedy właśnie można przyjąć, że kawa ziarnista Lavazza pojawiła się na rynku. W firmę zaangażowana była również rodzina. Żona Emila i dzieci Maria, Mario i Giuseppe. Jak nietrudno się domyślić nazwa kawy pochodzi od nazwiska założyciela firmy Luigi Lavazza. Lavazza długo był na podium na włoskim rynku. Sprzedawał różne mieszanki kaw. Arabica z robustą, 100% arabica podczas gdy inni mieli do zaoferowania tylko jedną kawę.

Rewolucyjne opakowanie

W 1927 roku również wyprodukowane zostały pergaminowe opakowania na kawę. Sprzedaż ziaren automatycznie wzrosła. Ludzie chętniej kupowali jeszcze więcej, gdyż dzięki nowemu opakowaniu ziarna dłużej zachowywały swój zapach.

Przekazanie firmy dzieciom

Gdy Luigi osiągną 74 lata w roku 1936 przekazał firmę swoim dzieciom. One mocno się starały o jeszcze większy rozwój. W 1936 roku młode pokolenie wprowadziło na opakowania kawy pierwsze logo Lavazza, które ciągle się nie zmienia. W 1982 roku Luigi Lavazza podjął decyzję o otwarciu filii w Paryżu i Londynie. Luigi Lavazza zmarł w wieku 89 lat. Firmą zarządza już czwarte pokolenie.

Wyróżnienia Lavazza

Marka Lavazza w 1994 roku otrzymała certyfikat ISO 9003. W 2015 roku firma obchodziła już swoje 120 urodziny. Z okazji swojego święta wypuścili pierwszą kawę w kosmos. Przy współpracy z Włoską Agencją Kosmiczną firma stworzyła ISSpresso. Był to ekspres funkcjonujący w kosmosie. Kupując kawy Lavazza nie zawiedziemy się. Kawy produkowane są z pasją i wieloletnim doświadczeniem. Czy ziarniste, czy mielone, czy też bezkofeinowe, dziś produkty Lavazza możemy spotkać w niejednym miejscu.

Artykuł sponsorowany powstał we współpracy z czaskawy.pl

Te artykuły również mogą Cię zainteresować:
Znajdujące się w portalu artykuły nie zawsze prezentują opinie zgodne ze stanowiskiem całej redakcji. Zachęcamy do dyskusji nad treścią przeczytanych artykułów, by to zrobić wystarczy podać swój nick i wysłać komentarz. O naszych artykułach możesz także porozmawiać na naszym forum. Możesz także napisać własny artykuł i wysłać go na adres naszej redakcji.

Zostaw własny komentarz