Uwaga! Pociąg na sprzedaż!


W jednym z popularnych, polskich serwisów aukcyjnych kupić można dość nietypową rzecz - Elektryczny zespół trakcyjny En 57 nr 1444 czyli popularny „pociąg regio” (rok produkcji 1981). Sprzęt wyceniono na 1 230 000 pln brutto. Kto chętny?

PKP Przewozy Regionalne zachęcają do kupna i oględzin pojazdu. Dodatkowym atutem jest pełna elektryfikacja pociągu, czasy opalanych węglem składów odeszły bezpowrotnie (powiew sentymentalizmu). Odbiór oczywiście osobisty, a koszty transportu pokrywa sam kupujący. Przygotować należy więc dźwig, tir lub inny pociąg.

Oto dane techniczne tego cudeńka rodem z PRL:

  • Seria: EN57,
  • Nr 1444,
  • Szerokość toru: 1435 mm,
  • Długość całego zespołu ze sprzęgłami: 65 408 mm,
  • Zewnętrzna szerokość pudła: 2 880 mm,
  • Wysokość od główki szyny: 3 720 mm,
  • Maksymalna prędkość pojazdu: 110 km/h,
  • Urządzenia cięgłowo - zderzne: sprzęt Scharfenberga,
  • Masa własna: ~ 125 t.,
  • Ilość miejsc do siedzenia: 188,
  • Ilość miejsc stojących: 468,
  • Rok produkcji: 1981,
  • Ostatnia naprawa: P4 w 2010 roku (0R9),
  • Oczekuje naprawy: P5,
  • Przebieg: 3 217 863 km.

I jeszcze kilka niezbędnych danych technicznych, które zazwyczaj fascynują kupujących pociągi:

  • Lata produkcji: 1962 - 94
  • Wyprodukowanych składów: 1412
  •  Układ członów: r + s + r
  •  Układ osi: 2’2′ + Bo’Bo’ + 2’2′
  •   Rodzaj prądu: stały 3kV
  •   Ilość pantografów: 2
  •   Ilość kabin: 2
  •   Ilość silników: 4
  •   Typ silników: LK 450
  •   Moc silników: 4 x 145 kW
  •   Moc ciągła: 580 kW
  •   Rodzaj rozruchu: oporowy / bocznikowy
  •   Pozycji nastawnika jazdy: 7 (PSR)
  •   Przekładnia: 70:19
  •   Hamulec: Oerlikon (wcześniej: Knorr)
  •   Zasilanie sprężarki: 110V (z przetwornicy)
  •   Prędkość maksymalna: 110 km/h
  •   Masa własna: 124 Mg
  •   Liczba miejsc: 212
  •   Oświetlenie: jarzeniowe
  •   Drzwi: automatyczne rozsuwane
  •   Wykorzystanie: pociągi osobowe (2 klasa)

Te artykuły również mogą Cię zainteresować:
Znajdujące się w portalu artykuły nie zawsze prezentują opinie zgodne ze stanowiskiem całej redakcji. Zachęcamy do dyskusji nad treścią przeczytanych artykułów, by to zrobić wystarczy podać swój nick i wysłać komentarz. O naszych artykułach możesz także porozmawiać na naszym forum. Możesz także napisać własny artykuł i wysłać go na adres naszej redakcji.

Zostaw własny komentarz