Uwaga! Pociąg na sprzedaż! |
W jednym z popularnych, polskich serwisów aukcyjnych kupić można dość nietypową rzecz - Elektryczny zespół trakcyjny En 57 nr 1444 czyli popularny „pociąg regio” (rok produkcji 1981). Sprzęt wyceniono na 1 230 000 pln brutto. Kto chętny?
PKP Przewozy Regionalne zachęcają do kupna i oględzin pojazdu. Dodatkowym atutem jest pełna elektryfikacja pociągu, czasy opalanych węglem składów odeszły bezpowrotnie (powiew sentymentalizmu). Odbiór oczywiście osobisty, a koszty transportu pokrywa sam kupujący. Przygotować należy więc dźwig, tir lub inny pociąg.
Oto dane techniczne tego cudeńka rodem z PRL:
- Seria: EN57,
- Nr 1444,
- Szerokość toru: 1435 mm,
- Długość całego zespołu ze sprzęgłami: 65 408 mm,
- Zewnętrzna szerokość pudła: 2 880 mm,
- Wysokość od główki szyny: 3 720 mm,
- Maksymalna prędkość pojazdu: 110 km/h,
- Urządzenia cięgłowo - zderzne: sprzęt Scharfenberga,
- Masa własna: ~ 125 t.,
- Ilość miejsc do siedzenia: 188,
- Ilość miejsc stojących: 468,
- Rok produkcji: 1981,
- Ostatnia naprawa: P4 w 2010 roku (0R9),
- Oczekuje naprawy: P5,
- Przebieg: 3 217 863 km.
I jeszcze kilka niezbędnych danych technicznych, które zazwyczaj fascynują kupujących pociągi:
- Lata produkcji: 1962 - 94
- Wyprodukowanych składów: 1412
- Układ członów: r + s + r
- Układ osi: 2’2′ + Bo’Bo’ + 2’2′
- Rodzaj prądu: stały 3kV
- Ilość pantografów: 2
- Ilość kabin: 2
- Ilość silników: 4
- Typ silników: LK 450
- Moc silników: 4 x 145 kW
- Moc ciągła: 580 kW
- Rodzaj rozruchu: oporowy / bocznikowy
- Pozycji nastawnika jazdy: 7 (PSR)
- Przekładnia: 70:19
- Hamulec: Oerlikon (wcześniej: Knorr)
- Zasilanie sprężarki: 110V (z przetwornicy)
- Prędkość maksymalna: 110 km/h
- Masa własna: 124 Mg
- Liczba miejsc: 212
- Oświetlenie: jarzeniowe
- Drzwi: automatyczne rozsuwane
- Wykorzystanie: pociągi osobowe (2 klasa)
Te artykuły również mogą Cię zainteresować:
Znajdujące się w portalu artykuły nie zawsze prezentują opinie zgodne ze stanowiskiem całej redakcji. Zachęcamy do dyskusji nad treścią przeczytanych artykułów, by to zrobić wystarczy podać swój nick i wysłać komentarz. O naszych artykułach możesz także porozmawiać na naszym forum. Możesz także napisać własny artykuł i wysłać go na adres naszej redakcji.