K2 Black Panther. Koreański czołg, który może stać się polskim K2PL |
K2 Black Panther to południowokoreański czołg podstawowy nowej generacji. K2 Black Panther łączy w sobie automatycznie ładowane działo główne kal. 120 mm, zaawansowany kompozyt pancerza wraz z twardymi i miękkimi systemami aktywnej ochrony. Producent K2 proponuje polskiej armii model K2 wraz z pełnym transferem technologii.
K2 Black Panther
Czołg K2 Black Panther (Czarna Pantera) jest masowo produkowany od 2013 r. przez Hyundai Rotem. Pierwszy K2 wszedł do służby w południowokoreańskiej armii w 2014 r. Cena jednego K2 wynosi ok. 8,5 mln dolarów za sztukę.
Czytaj także → K21 i AS21 Redback, czyli koreańskie bojowe wozy piechoty
Black Panther jest uzbrojony w działo gładkolufowe CN08 120 mm kaliber 55. Uzupełnieniem jest automat ładujący, podobny do tego zaprojektowanego dla czołgu Leclerc, który umożliwia czołgowi wystrzelenie do 10 pocisków na minutę. Amunicja do głównego działa ładowana jest w 16-pociskowym magazynku. Czołg ma łączną pojemność 40 sztuk amunicji do głównego uzbrojenia.
K2PL
W 2020 r. koncern zbrojeniowy Hyundai Rotem przedstawił polskim władzom ofertę współpracy zbrojeniowej opartej o K2 Black Panther. Producent K2 zaproponował polskiej armii model K2 wraz z pełnym transferem technologii oraz przystosowaniem pojazdów pod polskie preferencje. Czołg K2PL miałby więcej kół nośnych, a także silniejszy pancerz wieży i kadłuba.
Czytaj także → K2PL propozycja nowego czołgu Wojska Polskiego z Korei Południowej
Specyfikacja techniczna i uzbrojenie czołgu K2 Black Panther
Długość kadłuba | 8 m |
Długość całkowita | 10,8 m |
Szerokość | 3,6 m |
Wysokość | 2,4 m |
Prześwit | 0,45 m |
Masa | 55 t |
Silnik | Doosan DST (1500 KM) |
Moc | 27 KM/t |
Prędkość | 70 km/h (po drodze) 50 km/h (w terenie) |
Uzbrojenie | armata 120 mm L/55 |
Więcej o wojsku i uzbrojeniu przeczytasz klikając na poniższą grafikę:
Te artykuły również mogą Cię zainteresować:
Znajdujące się w portalu artykuły nie zawsze prezentują opinie zgodne ze stanowiskiem całej redakcji. Zachęcamy do dyskusji nad treścią przeczytanych artykułów, by to zrobić wystarczy podać swój nick i wysłać komentarz. O naszych artykułach możesz także porozmawiać na naszym forum. Możesz także napisać własny artykuł i wysłać go na adres naszej redakcji.
Przecież Hyundai nie ma praw do transferu technologii armaty tego czołgu.
A ty skad wiesz co oni moga a co nie ...
A OD KOGO MA MIEĆ TE PRAWA PRZECIEŻ TO KOREAŃSKA KONSTRUKCJA BARDZO ZBLIŻONA KONSTRUKCYJNIE DO AMERYKAŃSKIEJ ARMATY M256
M256 nie jest amerykańska a niemiecka. Tylko mają licencję. K2 ma natomiast nowsze działo L55 (też niemieckie). Więc prawa do tej armaty ma Rheinmetall.
Zanim coś napiszesz to poczytaj ....
Przy pełnym transferze technologii przy rezygnacji z T-72 i Leopardów tak by zostały Abramsy i K2PL to ok jako trzeci czołg to nie
Z punktu widzenia strategicznego to byłby doskonały wybór.
Wszystko fajnie i pięknie, ale czemu nikt nie wspomni nawet, że K2PL to najwcześniej za 10 lat? Co najmniej 2 do 3 lat na budowę i badanie prototypu potrzeba i kolejne 7-8 na uruchomienie linii produkcyjnej w Polsce.
Prawdopodobnie piszesz o K3.
Niezupełnie czolg k2PL nie istnieje na dzien dzisiejszy jedyne co zaprezentowano to makiete poglądowa.Wiec przerobienie k2 pod nasze wymagania.CZyli pogrubienie zenujacego pancerza bocznego ktrory jest zartem.Plus dodatkowe oslony miedzy zaloga a amunicja.do tego na zaprezentowanej makiecei jest to czołg o jakis metr dluzszy od normalnego k2 .Transfer polskich systemow do czolgu zbudowanie pierwszych egzemplarzy na testy.Wiec produkcj najwczeniej za 5 lat.
Nie pisałbym, że pancerz boczny jest żenujący i jest żartem. Czołg K2 przewidziany jest do walki w określonych warunkach terenowych
Najwyższy czas ochłonąć i produkować swoje pantery ...
Kilka lat temu Polacy wysłali do Korei model polskiego czołgu do modyfikacji kilku układów min. mobilnego. Teraz Kupujemy własną myśl techniczną tylko zmodyfikowaną od Korei.Takie interesy to tylko u nas!!!!
to wynika z tego ze juz bedziemy mieli 3 rodzaj czołgu - czyli w logistyce 3 rodzaje dostaw amunicji, 3 rodzaje paliw, 3 rodzaje serwisu, 3 rodzaje szkolen dla obsługi - i pewnie z niczym nie bedzie w kompatybilny
Nic z tych rzeczy. K2 można certyfikować do amunicji 120 mm używanej w Polsce. Paliwo także jest to samo, ponieważ bzdurą jest, że Abramsy muszą jeździć na nafcie lotniczej. Tytułem przykładu Australijczycy w swoich używają diesla.
Paliwo lotnicze to lzejsza frakcja diesla wiec niem wielkiej roznicy.
czolgi abrams napedzane sa turbina gazowa amerykanie prowadzili proba z silnikiem leoparda ale nie dalo to spodziewanych resultatow