F-15EX Eagle II. Wielozadaniowy myśliwiec uderzeniowy na każdą pogodę - specyfikacja i uzbrojenie |
F-15EX firmy Boeing wśród nowoczesnych maszyn powietrznych wyróżnia się jako jeden z najbardziej wszechstronnych myśliwców. Kontynuując dziedzictwo legendarnego F-15, ten nowy model łączy w sobie zaawansowane technologie z udowodnioną wydajnością, oferując tym samym niezrównane możliwości bojowe.
Boeing F-15EX Eagle II
Kluczową cechą F-15EX jest jego zdolność do przenoszenia ogromnej ilości uzbrojenia. Samolot może być wyposażony w różnorodne kombinacje bomb, rakiet i pocisków powietrze-powietrze, co sprawia, że jest niezwykle wszechstronny w zakresie misji, które może realizować.
F-15EX został także wyposażony w nowoczesne systemy elektroniczne, w tym awansowane radary i systemy rozpoznawcze. Dzięki temu samolot jest w stanie wykrywać, śledzić i zwalczać wrogie cele na znacznie większych odległościach niż większość konkurencyjnych maszyn.
Jednym z kluczowych atutów F-15EX jest jego trwałość i niezawodność. Boeing zaprojektował ten myśliwiec z myślą o długotrwałej eksploatacji, co czyni go ekonomicznie opłacalnym wyborem dla sił powietrznych na całym świecie.
F-15EX to także przykład na to, że nawet sprawdzone projekty mogą zostać unowocześnione i przystosowane do współczesnego pola walki.
F-15EX Eagle II dla Polski?
Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO, amerykański gigant lotniczy, Boeing, przedstawił Polsce swoją najnowszą ofertę - wielozadaniowy myśliwiec F-15EX.
Czy Polska zdecyduje się na zakup tej maszyny? Według Boeinga polski rząd przejawia zainteresowanie tymi maszynami. Czas pokaże, jakie decyzje podejmą polscy decydenci w kontekście modernizacji naszej floty powietrznej.
Zobacz także → Boeing oferuje F-15EX w Polsce. To najnowsza generacja legendarnego myśliwca
Specyfikacja techniczna samolotu F-15EX Eagle II
Masa własna | 14,4 t |
Długość | 19,446 m |
Rozpiętość skrzydeł | 13,05 m |
Wysokość | 5,64 m |
Załoga | 1 lub 2 członków załogi w zależności od wersji |
Maksymalna masa startowa | 37 t |
Prędkość maksymalna | 2,656 km/h / Mach 2,5+ na dużej wysokości |
Zasięg bojowy | 1272 km |
Zasięg przelotowy | 4 800 km (z dodatkowymi zbiornikami paliwa) |
Silnik | 2 × General Electric F110-GE-129 |
Uzbrojenie samolotu F-15EX Eagle II
Działo | 1× 20 mm (0,79 cala) M61 Vulcan |
Punkty podwieszenia | 4 pylony na skrzydłach z 23 ogólnymi punktami podwieszenia, pylony na kadłubie, stojaki bombowe na CFTs o ładowności 13,4 t zewnętrznego paliwa i uzbrojenia |
Pociski |
|
Więcej o wojsku i uzbrojeniu przeczytasz klikając na poniższą grafikę, a tutaj zapoznasz się z naszą encyklopedią broni i uzbrojenia:
Te artykuły również mogą Cię zainteresować:
Znajdujące się w portalu artykuły nie zawsze prezentują opinie zgodne ze stanowiskiem całej redakcji. Zachęcamy do dyskusji nad treścią przeczytanych artykułów, by to zrobić wystarczy podać swój nick i wysłać komentarz. O naszych artykułach możesz także porozmawiać na naszym forum. Możesz także napisać własny artykuł i wysłać go na adres naszej redakcji.
takie właśnie POTRZEBNE są w POLSKIM LOTNICTWIE