Civilization VII. Lista zmian jakie czekają graczy w nowej odsłonie gry


Civilization VII wprowadza szereg istotnych zmian, które zmieniają sposób, w jaki gramy w tę popularną strategię. Gra oferuje nowy system epok, który dodaje głębi i wymusza adaptację strategii. Możliwość niezależnego wyboru liderów i cywilizacji pozwala na większą personalizację rozgrywki, a zmieniony system rozwoju miast i zarządzania zasobami wprowadza nowe wyzwania i możliwości. Globalne kryzysy oraz poprawiona oprawa wizualna i narracyjna wzbogacają doświadczenie gry, czyniąc je bardziej angażującym. W tym zestawieniu przyjrzymy się najważniejszym nowościom w grze i ich wpływowi na rozgrywkę.

Uproszczenie podziału na epoki i drzewka technologicznego

Zrzut ekranu z rozgrywki w grze Civilization VII

W Civilization VII wprowadzono nowy system podziału na trzy główne epoki: starożytność, eksplorację i nowoczesność. Każda z nich oferuje unikalne zasoby, cywilizacje i mechaniki, co wymaga od graczy ciągłego dostosowywania strategii. Dodatkowo, gra wprowadza bardziej złożony system epok, który integruje unikalne wyzwania i nagrody dla każdego etapu, wpływając na rozwój technologii i społeczności. Globalne kryzysy pojawiające się w każdej epoce, zmuszają graczy do szybkiego dostosowania strategii i mogą mieć znaczący wpływ na przebieg gry, dodając element nieprzewidywalności i intensywności do kampanii. Uproszczeniu uległo także drzewko technologiczne, co ma spowodować, że większość graczy będzie kończyć rozgrywkę osiągając wysoki poziom rozwoju. Pytanie czy takie uproszczenie na pewno wszystkim się spodoba?

Niezależny wybór liderów i cywilizacji

Jedną z najważniejszych zmian w Civilization VII jest możliwość niezależnego wyboru liderów i cywilizacji. Gracze mogą teraz tworzyć unikalne kombinacje, wybierając oddzielnie przywódców i cywilizacje, co daje ogromną elastyczność i pozwala na dostosowanie strategii do własnych preferencji (mogą chociażby jako Oktawian August poprowadzić Wielką Brytanię). Liderzy posiadają unikalne zdolności, które można rozwijać w trakcie gry, co umożliwia bardziej spersonalizowane podejście do budowy imperium. Dostępność wyboru danej cywilizacji będzie jednak limitowana posiadanymi zasobami; na przykład, wybór Mongolii będzie dostępny po odpowiednim rozwinięciu konnicy.

Nowy system miast i rozwoju

Zrzut ekranu z rozgrywki w grze Civilization VII

W nowej odsłonie gry zrezygnowano z tradycyjnych budowniczych, wprowadzając zamiast tego system rozwoju miast. Nowo osiedlone miasta zaczynają jako miasteczka, a ich rozwój wymaga zasobów. Gracze mogą specjalizować miasteczka, co blokuje ich funkcje na resztę epoki, ale dodaje nową warstwę strategicznego planowania. Wprowadzono również mechanizm związany z rewolucją przemysłową, który wpływa na produkcję i rozwój miast, wprowadzając dodatkowe opcje zarządzania.

Globalne kryzysy

Wprowadzenie globalnych kryzysów na końcu każdej epoki to kolejna innowacja w Civilization VII. Te dramatyczne wydarzenia,  zmuszają graczy do szybkiego dostosowania strategii i mogą mieć znaczący wpływ na przebieg gry. Kryzysy te dodają element nieprzewidywalności i intensywności do kampanii, czyniąc ją bardziej angażującą i dynamiczną. Dla jednych kryzys może być okazją do zaatakowania przeciwnika, który sobie z nim słabiej radzi.

Wydarzenia losowe

Zrzut ekranu z rozgrywki w grze Civilization VII

Dodatkowo, gra wprowadza wydarzenia losowe z moralnymi decyzjami, które wprowadzają nowe wyzwania i wpływają na rozgrywkę. Zmiana barbarzyńców w „niezależne siły”, które mogą stać się państwami-miastami, dodaje nowy wymiar do zarządzania i dyplomacji.

Zarządzanie zasobami i handel

W Civilization VII zasoby stały się jeszcze bardziej kluczowe dla strategii gracza. Teraz muszą być one ręcznie przypisywane do miast, co dodaje im lokalne korzyści i zmienia sposób, w jaki gracze podchodzą do zarządzania ekonomią swojego imperium. Żeglowanie po rzekach również zostało wprowadzone, co rozszerza możliwości eksploracji i handlu. Pojawią się także zupełnie nowe zasoby, jak wielbłądy.

Wizualna i narracyjna oprawa gry

Zrzut ekranu z rozgrywki w grze Civilization VII

Gra wprowadza również znacznie poprawioną oprawę wizualną i narracyjną. Znacząco ulepszono animacje jednostek. Światy są teraz bardziej szczegółowe, a każda cywilizacja ma unikalny styl architektoniczny. Interakcje między liderami są bardziej złożone, co sprawia, że dyplomacja i wojny stają się bardziej angażujące. Dodatkowo większe uszczegółowienie terenu powoduje, że mamy nie będą takie „płaskie”, jak w poprzednich odsłonach gry.

Balans nowości i tradycji

Civilization VII stosuje zasadę „33%”, wprowadzając jedną trzecią nowych funkcji, jedną trzecią ulepszonych mechanik i jedną trzecią sprawdzonych rozwiązań z poprzednich części. Dzięki temu gra pozostaje wierna swoim korzeniom, jednocześnie oferując nowatorskie rozwiązania, które przyciągną zarówno weteranów, jak i nowych graczy​

Civilization VII. Zwiastun z gameplayem

Czytaj także:

Te artykuły również mogą Cię zainteresować:
Znajdujące się w portalu artykuły nie zawsze prezentują opinie zgodne ze stanowiskiem całej redakcji. Zachęcamy do dyskusji nad treścią przeczytanych artykułów, by to zrobić wystarczy podać swój nick i wysłać komentarz. O naszych artykułach możesz także porozmawiać na naszym forum. Możesz także napisać własny artykuł i wysłać go na adres naszej redakcji.

Zostaw własny komentarz